blogy logo
Raina Audron

Moje potulky USA
pridal Raina Audron 28.6. 2012 o 20:07

Keďže sa môj pobyt v USA uchýlil ku koncu, tak som sa rozhodla s vami podeliť o naše zážitky. Celkovo môžem zhrnúť, že život v USA sa nedá zhrnúť na pár riadkov, ale pokúsim sa aspoň stručne opísať čo sme zažili. Veľmi záleží hlavne na tom, v ktorej lokalite ste a hlavne v ktorom štáte. Kalifornia je slnkom zaliata, palmami obrastená s nádhernými plážami. Na druhej strane tam frčí fajčenie marihuany a neustále párty (niekomu toto ale môže vyhovovať :D). Každopádne platí, že dlhodobý pobyt tam stojí nemalé peniaze. Celé USA je taktiež prakticky úplne rozťahané, či už mestá alebo veľkomestá a bez auta sa tam nezaobídete. MHD tam prakticky neexistuje (autobusy tam vidno veľmi zriedka), keďže by to aj tak nik nevyužil a chôdza je vylúčená, všetko je tak strašne ďaleko od seba. USA je ale veľmi nádherná a rôznorodá krajina, kde nájdete púšte, husté lesy, vysoké hory či zaľudnené oblasti. Vidieť a zažiť celé USA je prakticky nemožné, na to si treba vyčleniť veľa času. My sme bývali istý čas v Kalifornii a potom v Manhattane. Všetci sa tu zdravujú veľmi zdravo a takmer všade nájdete prírodné produkty čo je dosť odlišné od obrazu USA v TV či filmoch, kde sa ľudia napchávajú iba hamburgermi. Ľudia zo severu štátov su takisto trochu iní v správaní ako južania. USA stereotypy sa väčšinou týkajú práve južanov. Severania sú viac podobní nám a je ich väčšina.

Po pár mesiacoch sme opustili slnečnú Kaliforniu a zastavili sme sa v Anaheime, aby sme navštívili Disneyland. To bol teda deň. Každý by mal navštíviť Disneyland aspoň raz, pretože je to riadna pecka. Thunder Mountain jazda je riadne rýchla a ovíja sa okolo hory, Splash Mountain vás zas zavedie do svojich útrob a zažijete strmý spád dole, Space Mountain sa zase pyšní najrýchlejšou jazdou v Disneylande - mala som pocit, že ma vytrhne zo sedadla, tak rýchlo sme sa rútili, neskutočný zážitok. Indiana Jones jazda bola fajn a mala všetky dôležité momenty z filmov, i keď práve na našej sa pokazila, a keď Indy sa držal na lane zo stropu, tak sa jazda zasekla. Bolo to práve v momente, keď sa na nás mal začať kotúľať ten obrovský balvan. Po piatich minútach sa to znova rozchodilo a tak jazda pokračovala a balvan nás ponaháňal. Zaujímavosťou bola jazda na tému Pirátov z Karibiku (ktorá tu bola skôr než film, ktorý sa ňou dal inšpirovať). Vstúpili sme do budovy a tam to vyzeralo ako vonku - plavíme sa na loďke a úplne to vyzerá, že je noc. Ďalšou jazdou bol Star Tours, ktorá je v 3D a bol na ňu veľký rad. Zajazdili sme si aj na motokárach (som 1x šoférovala "auto" xD), navštívili podmorský svet Nema (nastúpili sme do ponorky a šli naozaj pod vodu, síce v bazéne ale bolo to super), či v Toon Towne sme navštívili dom Mickeyho Mousea a zajazdili v autíčku v jazde na tému Rogera Rabbity (ktorá ale bola najprv pokazená, tak sme museli čakať aj polhodinu, kým ju opravili). Zábavná bola aj návšteva Haunted Mansion, ktorou nás sprevádzal hlas už zosnulého Tonyho Jaya (nadaboval množstvo Disney postavičiek a taktiež postavy z videohier), ktorá bola veľmi zábavna a strašidlá sa vynárali zo všadiaľ. Žiaľ, najdlhšia jazda v takých boboch na Matterhorn Mountain bola zavretá pre údržbu. Keď sme neboli na žiadnej jazde, tak sme chodili po Disneylande, čo dá fakt zabrať na nohy. Po uliciach sa o piatej začala promenáda Disney postavičiek a my sme si dali hot fudge sundae (zmrzlina v obrovskom kornútku s čokoládou, mňam :P). Z Disneylandu sme nakoniec odchádzali strašne unavení z toľkého chodenia, ale s nádhernými zážitkami. Takmer všetky jazdy sme absolvovali dvakrát a s množstvom suvenírov (ktoré vôbec neboli také drahé ako som si myslela - kúpili sme plyšového káčera Donalda, malú sadu Disney postavičiek a spústu iných vecí).

Po Disneylande sme si zobrali taxík na vlakovú stanicu, kde nám ale oznámili, že lístky do Manhattanu sú vypredané a na predaj majú iba kupé za 600 dolárov... Radšej sme teda šli autobusom, i ked to trvalo takmer 15 hodín. Na moje prekvapenie kvalita diaľkových autobusov Greyhound bola pomerne zlá (naše Slovak Lines sú oproti nim luxus), keďže ich dobré autobusy využívajú prevažne iba na východe USA. Šli sme aj cez Las Vegas, kde sme sa len krátko zastavili, ale tie všadeprítomné obrovské neónové nápisy len ťažko prehliadnuť. Potom sme šli cez Colorado (čo je fakt nádherný štát - videli sme púšte a aj nádhernú horskú prírodu). Bola som fakt rada, keď sme sa dostali na stanicu v Manhattane, pretože cestovať toľko autobusom dá zabrať. V USA je oveľa lepšie a lacnejšie využívať leteckú dopravu, ktorá je najpohodlnejšia a najrýchlejšia.

Kansas je rodiskom Supermana a miesto, kde sa odohráva čarodejník z krajiny Oz. Manhattan (partnerské mesto Dobrichovíc z CZ), kde som bývala s priateľom rok, je také menšie mesto s 50 000 obyvateľmi a prezývajú ho aj malé jablko (taký o dosť menší brat New Yorku :D). Obyvatelia sú veľmi zhovorčíví a nápomocní. Keď si niečo niekde zabudnete, tak ak to nájdu, vrátia vám to bez problémov. Taktiež reklamácia tovaru nie je problém, dokonca ani bez bločku. Kriminalita je na nízkej úrovni a väčšina ľudí si nezamykajú dvere či autá. Všetky ulice sú usporiadané ako na mriežke, takže sa tam nedá stratiť. Manhattan je študentské mesto, hlavne vďaka Kansaskej štátnej univerzite, ktorou mesto takmer žije. Celé mesto je veľmi udržiavané a od domov až po polia je to pekný pohľad. Cez leto je tam ale strašné teplo (dlhé dni bolo nad 35 stupňov Celzia a žiadny dážď) a nepomáha tomu ani vysoká vlhkosť vzduchu. Všetky obchody sú vybavené klimatizáciou, čo nám po príchode na Slovensko dosť chýba, hlavne počas našich horúčav.  Manhattan je taktiež raj pre plno druhov chrobákov, takže sieťky na oknách sú povinnosťou. Tornáda v Manhattane nie sú, ale cez leto sú tam pomerne veľké búrky. Minulá zima sa za zimu ani nedala považovať, sneh sme nemali takmer žiadny a bolo pomerne teplo. Blízko Manhattanu (v mestečku Wamego) je aj múzeum čarodejníka z krajiny Oz, ktoré sme žiaľ nenavštívili.

Najviac sme ale chodili do obchodu s hrami (ako inak :D ) Game Hounds, ktorý nám veľmi chýba už teraz. Veľká vďaka ide Rustymu, ktorý obchod vlastní, a taktiež jeho zamestnancom (Johnovi, Jayovi a spol.), ktorí boli vždy prívetíví a zažili sme tam s nimi plno zábavy. Je to skutočný raj pre hráča, majú tam nové a staré konzoly, plno hier na rôzne platformy a množstvo herných figúrok. Vo vybrané dni tam taktiež hrajú kartové hry a stolný Warhammer.  Kiežby aj u nás bola takáto hravá a spoločenská komunita hráčov...

Z USA sme odchádzali riadne nabalení a nižšie nájdete fotky aj s popisom (niektoré sú fotené mojim starým mobilom, tak ich rozlíšenie je nižšie, sorry).

Pri našom odchode sme sa dostavili na letisko v Manhattane. Veľkosťou je rovnaké ako naše letisko v Košiciach a všetky lety odtiaľ smerujú najprv do väčších destinácií (Kansas City, Texas, Dallas, Chicago). Po prejdení kontrolou mi ale oznámili, že niečo našli na mojich topánkach, tak mi museli skontrolovať celú batožinu a aj mňa... našťastie ľudia sú tam milí a obišlo sa to bez komplikácií. Nič mi samozrejme nenašli a povedali nám, že sa to stáva často. Nastúpili sme teda do malého tryskového lietadla a za dve hodinky boli v Chicagu, ktoré je fakt obrovské. Na horizonte sme videli obrysy mrakodrapov, keďže letisko sa nachádza na okraji mesta. Veľkú batožinu sme si museli ísť vyzdvihnúť lebo náš čas čakania bol nad 12 hodín, tak sme sa najedli a našli pomerne pohodlné miesto na prízemí letiska, kde sme čakali dokopy až 18 hodín. Hrali sme sa na gameboyoch, ja som lúštila sudoku, ktoré sa mi nepodarilo ani do príchodu do Budapešti vylúštiť, priateľ kreslil a striedali sme sa pri spaní na veľmi pohodlných sedadlách bez opierok. Keď som sa zobudila, priateľova kresba bola hotová a ja len pozerám, že za ako rýchlo to stihol. Záchody čo tam majú sú snáď najkrajšie aj najhygienickejšie čo som kedy videla :D (po zamávaní rukou sa posunie nové plastické sedadlo). Čas plynul pomerne rýchlo a na druhý deň ráno sme nastúpili do Boeingu, ktorý bol celý zaplnený. Cesta trvala takmer 8 hodín a vliekla sa. Sedadlá boli pomerne blízko pri sebe a nemali sme dostatok miesta na nohy. Do Londýna sme doleteli v poriadku ale vyčerpaní. Heathrow je veľké letisko, ale my sme videli iba terminál č.3. Odlet sme mali z toho istého, tak sme tam sedeli a čakali. Blízko nás práve používali zbíjačku, čo rozhodne nebolo veľmi príjemné. Stretli sme tam ale jeden pár, Jana a Janku. Najprv som si nebola istá či počujem po takej dlhej dobe slovenčinu, ale keď padlo slovo "zima" tak som sa musela prihovoriť. Jana z Banskej aj s priateľom Janom z Česka sa chystali práve opačne ako my - prileteli z Budapešti do Londýna a potom do Chicaga, pracovať na tri mesiace v Clevelande. Oni tiež čakali dlho na svoj ďalší let a tak nadránom sme sa rozlúčili a zaželali navzájom šťastnú cestu. Do Budapešti sme leteli už Airbusom, ktorý bol ale vnútri krajší a mali sme aj viacej miesta. Let ubehol neuveriteľne rýcho a za dva a pol hodiny sme už pristávali. Na letisku nás vyzdvihli s autom a potom šup, na Slovensko. Po takmer troch dňoch cestovania sme doma dlho dospávali ale sme veľmi radi, že sme šťastne došli. Konečne cestovaniu koniec :D Trvalo to od utorňajšieho rána do štvrtka poobede, uff. Doma na nás už čakali bryndzové halušky a spústu ďalších slovenských jedál, ktoré v USA proste nedostať (výhradne iba v slovenských reštauráciách).

Hlavná ulica v Disneylande o ôsmej ráno

Socha Walta Disneya sa nedá prehliadnuť

V pozadí je Matterhorn Mountain a napravo je Tomorrowland

Nádherný rozprávkový hrad

Piráti z Karibiku sú vnútri domu, ktorý je ale oveľa väčší než sa zdá

Malý Veľký Svet

Tu-túút, všetci z cesty, Raina nevie šoférovať! :D

Posedenie pri fontáne v Toon Town

V Malom Veľkom svete sú znázornené rôzne národnosti, ale Slovensko sme nevideli

Jungle Cruise jazda mala mnoho zvierat, ktoré vyzerajú ako živé

Na koníkoch :)

Pustite nás von!

Odfotiť sa s Mickey Mousoum je povinnosť

Do úst veľryby z Pinocchia sa plavili malé loďky

Star Tours bolo super

Všetkým na dali 3D okuliare

Večer v Disneylande

Raketky boli super :D

Klasický Kansas. Slnko, polia a 40 stupňov.

V USA sa dá kúpiť lacná elektronika, náklady na jedlo a služby už vyjdú drahšie

Tu by som chodila každý deň.

Miranda či Legion? Mass Effect 3 figúrky vyčaria úsmev každému hráčovi :D

Vždy usmiaty majiteľ obchodu Rusty

Yoda v životnej veľkosti (či malosti? xD)

Nech ťa sila sprevádza!

Nový trend v Game Hounds, Bounty Hunter móda :D

Nieeeeee, mňa nedostaneš!

Tento obal je krajší než PAL verzia

V Hastingse ma prekvapil názov tejto hry...

Kto z vás si pamätá na Segu Genesis?

Na poličke sa povaľujú staré konzoly, ktoré sú už teraz skôr raritou

C-3PO :D

John nám taktiež zápozoval

Johnova nová záľuba - stolný Warhammer. Tento stôl vyzdobil a namaľoval on (pôvodne mal iba biely podklad)

Warhammer figúrky

Spoločná fotka na záver

Zastavili sme sa aj na Oregon Trail

Tu sme sa museli odfotiť

Pohni sa!

Uááá!

Cestovatelia to nemali ľahké, mohli si vziať iba nevyhnutné veci

Koče boli ťahané volmi

Všade na okolí je trávnatý porast

Doma náš psík Shainna už tuší, že sa niekam chystáme

Na letisku v Manhattane (Malom Jablku) sa nachádza pamätník z World Trade Centra - pravý kus železnej tyče z dvojičiek

Po prílete do Chicaga si krátim chvíľu lúštením diabolského Sudoku

Priateľ zas trávil voľné chvíle kreslením

V Chicagu onedlho nastúpime do Boeingu

V Londýne nás vítajú aj takto

Už doma v Rožňave, výhľad z našej strážnej veže stojí za to

Aj zdola je to diaľka

Legion, Solid Snake a Boss

Nakoniec som kúpila Legiona

S Boss nie sú žarty

Cartman s mačičkou a jeho ... ehm, análnou sondou (aj sa tam vkladá)

Disney postavičky z Disneylandu

Frodov život sa o pár okamihov zmení :D

Prístupov 10452
Kvalita článku
(99,7%) hlasov 30

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Zbierka hier a časopisov
[ 10.8.2013] (príspevkov 38)
LEGACY OF KAIN alebo ako si sériu užiť a...
[ 8.3.2013] (príspevkov 10)
Rainin brloh
[ 8.2.2013] (príspevkov 21)
Moje potulky USA
[ 28.6.2012] (príspevkov 17)
Hranie bez hraníc
[ 20.4.2011] (príspevkov 6)
Mini Perly 2010
[ 31.12.2010] (príspevkov 22)
NextGen Expo 2010 alebo ako bolo na Even...
[ 17.11.2010] (príspevkov 18)
Legacy of Kain: Revival
[ 30.10.2010] (príspevkov 8)
(Nové) Perly Sectoru
[ 2.9.2010] (príspevkov 57)
Sector hraje horory alebo ako som sa bál...
[ 22.8.2010] (príspevkov 16)