Po E3 rozhodne zostali rozporuplné reakcie. Hlavne stánok Nintenda, ktorý nepredviedol v podstate žiadny AAA titul, napr. nového Maria alebo Zeldu, ale tituly zamerané na rozsiahlejšie publikum. Nintendo sa vyjadrilo, že i keď nepredstavilo žiadnu hru pre hardcore hráčov, stále na nich nezabudlo a bude pokračovať v produkcii nových dielov.
Podobný obrat nastal v EA. Tá nedávno zrušila niekoľko projektov a v ohrození sa ocitol aj originálny Mirror´s Edge, ktorý však našťastie nakoniec vydali. Zdá sa že trend causal hrania začína v poslednej dobe narastať a tomu sa začínajú prispôsobovať aj herné spoločnosti. Znamená to koniec hadcore hraniu? Pravdepodobne nie, ale určite narastie počet hier, ktoré budú určené pre širšie publikum. Na jednej strane sa tak predá viac hier, lenže na druhej strane nesmierne utrpia originálne projekty. Ľahko sa tak môže stať, že hry ako ICO, Shadow of the Colossus, Beyond Good and Evil či Okami neuzrú svetlo sveta, pretože sú určené úzkej skupine hráčov a nie širokým masám, ktoré je ľahšie uspokojiť nenáročnými hrami.
Hry, ktoré v sebe nesú emócie a nie len množstvo munície a nepriateľov sú tak vopred odsúdené na neúspech, pretože obyčajný hráč ich prehliadne a zahrá si niečo prístupnejšie, čo mu poskytne zábavu bez nutnosti zamyslieť sa nad tým čo sa vlastne hra snaží povedať. Je paradoxné, že práve tieto tituly, ktoré sú „iné“, získavajú skvelé hodnotenia, aby potom prepadli v predaji. Veľké firmy si náklady na také hry môžu dovoliť, ale v prípade menších štúdií može ísť o veľký problém. Je možné proti tomu niečo urobiť? Jediný účinný prostriedok sa javí kúpa, inak originálnym hrám hrozí zánik bez podpory hráčov.
V článku boli použité informácie z Edge online.