blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG rainaaudron
ČLÁNKY
GALÉRIE
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
Raina Audron



Legacy of Kain
pridal Raina Audron 21.12. 2008 o 20:06



Veľa ľudí pozná Tomb Raider, ale málokto vie, že noví tvorcovia Lary, Crystal Dynamics, kedysi začínali s Gexom na PlayStation a taktiež vydali Legacy of Kain: Soul Reaver. Ja som na ňu natrafila v jednom PS časopise, a keďže ma bavilo hrať Tomb Raider, tak som ju chcela vyskúšať. Dokonca ju považovali za možného premožiteľa Lary. Soul Reaver pokladám za najlepšiu hru na PlayStation vôbec, pretože ma neprestala baviť dodnes. Táto (zatiaľ) päťdielna séria začala svoju existenciu na jeseň v roku 1996. LOK neponúka klasické rozdelenie dobra a zla, každá jedna postava má svoje temné stránky a i tí čo sa javia ako „dobrí“ nakoniec odhalia svoju pravú podstatu. Práve príbehová línia ma veľmi zaujala, keďže je komplikovaná a veľa vecí nie je ešte vysvetlených a keď máte radi upírske príbehy tak tento je jeden z tých najlepších. Hlavní hrdinovia Raziel a Kain nie sú „skutočnými“ hrdinami, sú skôr antihrdinami, snažiaci sa nájsť svoje miesto v histórii a uniknúť svojmu predurčenému osudu.

 

Toto je stručný popis každého z dielov a obsahuje spoilery:

 

Blood Omen (BO), 1996

 

Prvý diel LOK, Blood Omen (pracovný názov The Pillars of Nosgoth) vydaný Silicon Knights, je 2D rpg, ktoré sa stalo základom pre ďalšie diely pod taktovkou Crystal Dynamics.

 

Vorador si chce s nami vypiť

 

Príbeh

 

 

Circle of Nine (Kruh Deviatich)

 

Strážia Piliere, postavené starovekými upírmi. Po vyhynutí tejto rasy si Piliere vybrali ich nástupcov z radov ľudí. Od Pilierov závisí stav Nosgothu a ich Strážcovia sú s nimi spojení - majú tak rôzne schopnosti. Pilierov je 9 - Pilier Mysle, Dimenzie, Konflikt, Prírody, Energie, Času, Stavov, Smrti a najdôležitejší je Pilier rovnováhy. Každý Strážca má schopnosti odpovedajúce jeho Pilieru.

 

 

Sarafan

 

Rád rytierov, ktorý bol založený, aby zbavil Nosgoth všetkých vampírov. Ich existencia bola zrátaná keď padli ich lídri. Podporovaný Kruhom Deviatich. Nemýliť s obnovenými Sarafanmi v Blood Omen 2, tí boli vedení Hylden Lordom.

 

 

Sarafani

 

Na začiatku sme svedkami ako upír Vorador napadol 6 členov Kruhu Deviatich. Malek, Strážca Piliera Konfliktu, však príde neskoro a nájde už len mŕtve telá na zemi. Za to, že neochránil Kruh Deviatich, nekromancer a strážca Pilieru Smrti, Mortanius, uvrhne Malekovu dušu do jeho vlastného brnenia, aby strážil Kruh Deviatich naveky. O 500 rokov neskor, nás hra potom prenesie do kože Kaina, ktorého zabijú nájomní vrahovia hneď na začiatku hry. Tu však nastane obrat, nekromancer Mortanius ponúkne Kainovi odplatu ale za vysokú cenu, musí obetovať svoju ľudskosť a stať sa upírom.

 

„I didn’t care if I was in Heaven or Hell - all I wanted was to kill my assassins. Sometimes you get what you wish for.
The Necromancer Mortanius offered me a chance for vengeance. And like a fool, I jumped at his offer without considering the cost.

Nothing is free.

Not even revenge. (Kain, Blood Omen)

 

Savepoint

 

Kainovi bažiacemu po pomste netrebalo dvakrát hovoriť a tak sa o 4 dni prebúdza v svojej vlastnej hrobke. Ihneď sa rozhodne pomstiť svojim vrahom a vydá sa na strastiplnú púť, ktorá bude trvať dlhšie ako si myslel. Svetu Nosgoth vládne Kruh Deviatich, ktorí majú na starosť ochranu Pilierov. Tí však potom, ako sa jeden z nich (Nupraptor, vládca Piliera Mysle) zbláznil kvôli strate svojej milovanej Ariel, stali skazení a svoje schopnosti zneužívali. Kainovou úlohou je zbaviť sa upíriej kliatby a po sľube ducha Ariel, že sa tak stane len ak zabije zvyšných ôsmych členov Kruhu Deviatich, sa vydáva odhaliť tajomstvá sveta Nosgoth. Totižto veci nie sú také aké sa zdajú byť...

 

Kain ako upír trochu stratil farbu v tvári...

 

Hra

 

Mnohých môže odradiť jednoduchá dvojrozmerná grafika, ale skutočné kvality hry sa nachádzajú pod povrchom. BO je klasické hack´n´slash, ale je vylepšené o množstvo kúzel, zbraní a predmetov. Začínate len so základným železným mečom, neskôr nájdete aj ohnivý meč, sekery, či samotný Soul Reaver, ktorý je najsilnejšia zbraň v celom Nosgothe. Inventár obsahuje niekoľko obrazoviek a je prehľadný a o každom jednom predmete, kúzle či zbrani vám Kain dá jej stručný popis. Máte k dispozícii aj rýchle menu takže ho nemusíte stále otvárať a najpoužívanejšie predmety a kúzla môžete používať okamžite. Okrem zbraní nachádzate taktiež rôzne druhy brnení, pričom každé má inú schopnosť. Kúzla sú veľmi dôležité v boji, stoja síce manu, ktorá sa ale postupom času dopĺňa a zbieraním artefaktov zväčšuje. K dispozícií máme rôzne druhy, útočné i obranné. Kain ako upír dostane možnosť prevteliť sa na vlka, netopiera i získať dočasne ľudskú formu. Tieto schopnosti sú kľúčové v postupe ďalej a uľahčujú prieskum rozľahlej krajiny. Svet je ozaj veľký a navštívite veľa jaskýň aj otvorených priestranstiev. Nemusíte sa len držať striktne dejovej línie, môžete si odskočiť nájsť nejaké secrety, ktorých je v hre 100. Dejovú líniu posúvajú dopredu na tú dobu vydarené cutscény. Najväčším mínusom hry sú neustále loadingy – či už pri vstupe do nejakej budovy alebo inej oblasti. Každopádne je BO kvalitné rpg so skvelým príbehom.

 

Kain sa stretáva s Ariel

 

Soul Reaver (SR), 1998

 

„What I have made, I can also destroy, child.“ (Kain, Soul Reaver)

 

Po Silicon Knights, sériu Legacy of Kain prevzali Crystal Dynamics (CD). Takmer tri roky uplynuli od vydania Blood Omen, a veľa vecí sa zmenilo. Z 2D rpg hry, CD urobili akčnú adventúru plne v 3D. Hra už nesleduje priamo príbeh Kaina ale jeho poručíka Raziela.

 

 

Príbeh

 

Na konci BO si Kain mohol vybrať z dvoch možností – buď navráti svetu život za cenu svojho alebo zasadne na trón a stane sa vládcom zničeného sveta:

 

„Once I embraced my powers, I realized that Vorador was correct. We are gods – dark gods – and it is our duty to thin the herd.“ (Kain, Blood Omen).

 

Uplynulo milénium od Kainovho fafalistického rozhodnutia. Kain sa stal vládcom svojho upírieho impéria a za svojich poručíkov si vybral Raziela, Turela, Zephona, Dumaha, Rahaba a Melchiaha. Upírom sa podarilo ovládnúť takmer celý Nosgoth a jedine ľudia v Human Citadel odolávajú. Ich jedinú zbraň, Silenced Cathedral, ovládol Zephon so svojím klanom. Je to jediná zbraň ako zahubiť všetkých upírov pretože zvuk z nej je pre nich smrteľný.

 

Razielove krídla

 

Po určitom čase sa upíri vyvíjajú, Razielovi ako najvyššiemu poručíkovi nárastli krídla. Keď ich však ukázal svojmu pánovi Kainovi, zažil bolesť. Kain mu ich strhol na prvý pohľad zo žiarlivosti, ale skutočný dôvod sa dozvieme až omnoho neskôr.

 

„For my transgression, I earned a new kind of gift – agony.“ (Raziel, Soul Reaver)

Raziela vhodili na príkaz Kaina do priepasti, kde skončili všetci zradcovia. Pre upírov je voda smrteľná, takže nič dobrého tam na Raziela ani čakať nemohlo...(okrem pár priateľsky sa tváriacich chápadiel..

 

„Unspeakable pain... relentless agony... ... time ceased to exist... ... only this torture... and a deepening hatred of the hypocrisy that damned me to this hell.“ (Raziel, Soul Reaver)

 

Po dopadnutí na dno priepasti sa však Raziel, v značnom štádiu rozpadu, prebudil do prízračného sveta. The Elder, staroveký boh ho oživil ako prízrak, požierača duší, a Raziel nemal inú možnosť ako sa dostať do sveta živých a pomstiť svoju smrť. Po tom ako nájde portál čo ho prenesie do materiálneho sveta, zistí, že uplynulo viac ako storočie od jeho smrti. Celý Nosgoth je v úpadku a dokonca i samotní upíri už nie sú to čo bývali. Z hrdej dynastie sa stali pomätení šakali, živiaci sa na mŕtvolách. Sanctuary of the Clans, hlavná budova Nosgothu a sídlo Kaina, leží v ruinách. Razielov klan upírov je pravdepodobne vyhladený, a z jeho vlastných bratov sa stali zdegenerované príšery. The Elder celý čas hovorí k Razielovi a dáva indície k postupu ďalej. A Kain samotný má rolu anti-hrdinu, osud, ktorý si vybral keď sa odmietol obetovať pre svet, a podľa Eldera je zodpovedný za všetok úpadok Nosgothu.

 

 

Hra

 

V SR hráte teda v roli Raziela, oživeného prízraku. Kedysi najobľúbenejší Kainov syn, teraz len ruina. Raziel je mŕtvy, takže žiadne medipacky nečakajte, keď sa zraní, tak je nutné pohltiť duše svojich nepriateľov. Narozdiel od predchodzej hry je SR akčná adventúra z tretieho pohľadu s prvkami rpg – získavanie nových schopností a kúzel. Znovu môžete preskúmavať veľký svet teraz už zničeného Nosgothu či už za vytrvalého dažďu na juhu alebo sneženia na severe. Ak ste hrali BO tak vás lokácie ako Nupraptor´s Retreat alebo Oracle´s Cave len potešia. Narozdiel od BO už nemáte k dispozícii inventár, takže môžete niesť maximálne jednu zbraň v ruke. Hudba je dôležitým prvkom pretože je atmosférická a napomáha atmosfére upadajúceho impéria.

 

ten znak hlása nebezpečenstvo popálenia

 

Najsilnejšou zbraňou je prízračný Soul Reaver, ktorý môžete nabiť ohňom a pripraviť upírom nejedny horúce chvíľky.. Upíri majú slabosť na vodu, svetlo a oheň, takže aj prostredie je vám v boji priateľom. V boji je nápomocný autoface, takže Raziel ostane vždy zameraný na toho nepriateľa, ktorého si zvolíte. Zaujímavé je využitie Razielovej schopnosti prepínať sa medzi spektrálnym a materiálnym svetom – na mnohé miesta sa dostanete len v jednom či druhom svete.

 

Raziel vs Dumah, hádajte kto vyhrá?

 

Súboje s bossmi sú veľká zábava a len svojími pazúrmi ich nedostanete, akurát len rozosmejete (ten smiech ich prejde len čo prídete ako na nich, muhehe). Za odmenu vám budú nové schopnosti ako prechádzanie cez mreže, šplhanie po stenách, strieľanie projektilov či plávanie. Raziel síce stratil schopnosť lietať ale stále môže plachtiť. Znovu môžete zbierať upgrady zdravia a kúziel (glyphov), na ich dosiahnutie využijete všetky svoje získané schopnosti. No a na konci vás už bude čakať samotný Kain, no rozuzlenie si už musíte vybojovať samiJ

 

Where time is a loop,

A loose stitch in a universal cloth,

A streamer might seize

upon chance, a fatal slip –

and plunge the fate

of planets into chaos...

 

Soul Reaver 2 (SR2), 2001

 

 

Pôvodne hra pre PlayStation, no nakoniec sa CD rozhodli využiť v tom čase novú konzolu PlayStation 2. Vďaka novému hardvéru sa tak animácie stali komplexnejšími a grafika doznala veľkých zmien.

 

Kain sa doteraz usmial len raz..aj to preto, lebo sa mohol zbaviť svojho nepriateľa

 

Príbeh

 

„Our futures are predestined - Moebius foretold mine aeons ago. We each play out the parts fate has written for us. Free will is an illusion.“ (Kain, Soul Reaver 2)

 

Po boji s Kainom v SR1, Raziel prenasleduje Kaina cez časový portál do neznámeho sveta. Privíta ho Moebius, o ktorom toľko počul. Raziela preniesol portál v Chronoplaste do úplne iného času – 30 rokov pred udalosťami v BO – do bývalej pevnosti Sarafanov, ktorí pred 500 rokmi zabíjali upírov. Moebius vyzýva Raziela na spojenectvo proti Kainovi, ale Raziel je opatrný, vie aký je Moebius prefíkaný, keďže je strážca Piliera Času. Tu začína dobrodružstvo o hľadaní skutočnej pravdy, o veľkých odhaleniach a histórii Nosgothu.

 

Reaver je možné nabiť elementami

 

„Unearth your destiny, Raziel. It’s all laid out for you here.“ (Kain, Soul Reaver 2)

 

Hra

 

Mechanika hry ostala v podstate nezmená oproti SR. Stále ovládate Raziela, ale tentokrát neupgradujete jeho ale schopnosti prízračného Soul Reaveru. Meč môžete nabiť rôznymi elementami ako tma, svetlo, vzduch a oheň. Raziel skúma svet v troch rôznych časových obdobiach, v každej sú dôležité vyhne, kde sa Reaver nabije príslúšným elementom. Najprv je však potrebné ich aktivovať a to vyriešením hádanok. Puzzle sa točia okolo otvorení dvier správnym elementom, presúvaní blokov, odnesením predmetov na správne miesto, použitím zrkadiel, prepínanie medzi spektrálnym a materiálnym svetom, atď. Do cesty sa vám postavia nepriatelia, ktorých nie je veľa a je možné im ujsť. Bojový systém ostal zachovaný, len z nejakého dôvodu sa prepínanie medzi nepriateľmi uskutočňuje dosť ťažko. Hra je oproti svojmu predchodcovi lineárna, čo jej však neuberá na zábave. Lokácie sú veľmi pekné, a v každom časovom období vyzerajú úplne inak. Hudba veľmi dobre dotvára atmosféru hry. Niekomu sa možno bude zdať krátka, ale mne dĺžka neprekážala.

 

History abhors a paradox.

 

 

Legacy of Kain: Defiance, 2004

 

Dlho očakávané pokračovanie SR2, predtým označované ako Soul Reaver 3, vyšlo multiplatformovo. Ovládanie doznalo zmien a takisto aj kamera, ktorá sa viac podobá na DMC. Pokračuje priamo po udalostiach SR2, tentokrát ale hráme za Kaina aj Raziela.

 

Ha, ja mám ohnivý meč, muhehe!

 

Príbeh

 

Ten je tentokrát rozdelený na kapitoly ako v Blood Omen 2 a striedavo hráme za Kaina a Raziela. Po histórií meniacich udalostiach v SR2, Kain sa snaží nájsť Raziela, ktorý upadol do spektrálneho sveta. Začíname v zasneženej pevnosti Sarafanov, kde Kain hľadá Moebia, jediný kto by mohol vedieť kde sa Raziel nachádza. Nájsť ho však nebude tak ľahké, a Kainovi sa do cesty postavia Sarafani.

 

„Surrender fiend and we will promise you an ease death!“ (Sarafan warrior)

„I could promise you the same, but it would be a lie.“ (Kain, Defiance)

 

Príbeh je veľmi dynamický a odhaľuje mnohé tajomstvá Starovekých upírov a Hyldenov, dve rasy, ktoré proti sebe bojovali pred mnohými rokmi. Na jeho pochopenie je nutné zahrať predošlé diely, ináč hráč nebude chápať o čo ide v Defiance. V tejto časti sa konečne dočkáme rozuzlenie Razielovho osudu, ktorý má dopad na celý Nosgoth.

 

Načo si špiniť tesáky keď viem sať aj na diaľku

 

Hra

 

Titul je zo všetkých najakčnejší, hádaniek je tu pomenej. CD implentovali do hry nový bojový systém, podobný DMC, založený na nabití Reavera a kombinácií komb, ktorý však nie je až taký komplexný. K dispozícii máte 5 komb, ktoré získate naplnením Reaver metru. Obe postavy majú prakticky totožné, len sa ináč volajú. Taktiež môžu využiť telekinézu a vrhnúť nepriateľov dole útesom či ich zastaviť vo vdzuchu pre protiútok. Úlohou hry je nabiť Reaver, či už Kainov alebo Razielov, rôznymi elementami, ktoré nájdete v Citadele.

 

Kain sa nebojí ničoho, dokonca ani Chucka Norrisa..

 

Kúzla, ktoré boli vynechané v SR2, hlásia návrat a každý jeden druh Reavera má iné. Dark Reaver vás skryje pred očami nepriateľov, zatiaľ čo Fire Reaver zapáli všetko okolo vás. V hre je použitá tkz. cinematic kamera, ktorá mne veľmi nesadla, a pri skákacích sekvenciách môže narobiť šarapatu. V pc verzii je to vyriešené patchom, v konzolových verziách si musíte proste zvyknúť. Grafika je pekná, jediné čo mi nesadlo sú modely Raziela a Kaina, ktoré sa mi zdali v SR2 proste lepšie. V priebehu hry navštívite rôzne lokácie, pevnosť Sarafanov, Piliere, Voradorov zámok, či katedrálu v Avernuse.

Hudba je opäť na vysokej úrovni ale dosť sa opakuje, keďže je to vlastne remix zo SR a SR2. Defiance je zábavný i keď trpí nedostatkami – súboje sú až príliš časté a po čase stereotypné. Dĺžkou patrí k tým dlhším, 20 hodín hrania, podobne ako Blood Omen 2.

 

"Now, at last, the masks had fallen away. The strings of the puppets had become visible, and the hands of the prime mover exposed. Most ironic of all was the last gift that Raziel had given me, more powerful than the sword that now held his soul, more acute even than the vision his sacrifice had accorded me - the first bitter taste of that terrible illusion: Hope." (Kain, Defiance)

 

Blood Omen 2 (BO2), 2002

 

Krátko po SR2 vyšiel BO2, na ktorom pracoval iný tím z dielne CD a funguje aj na odlišnom engine ako SR2. Odohráva sa 200 rokov pred SR a vznikol vďaka Razielovmu rozhodnutiam v SR2.

 

Kain sa práve chystá na návštevu do väzenia - tunajších väzňov treba trochu prevychovať

 

Príbeh

 

„From the shards of tattered dreams, I rose - unwilling.
Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake. And more revoltingly - alive.
It was then I saw her, for the first time.“ (Kain, Blood Omen 2)

 

Nadväzuje na udalosti po Defiance, i keď bol vydaný skôr. Tentokrát hráme v roli mladého Kaina, ktorý potom ako si zvolil vládnuť svetu, bol konfrontovaný s Hylden Lordom, ktorý vďaka udalostiam v Defiance, unikol zo svojho zajatia v Démonickom svete a využil Janosa Audrona na otvorenie brány pre inváziu Hyldenov. Po BO sa Kain na novej časovej osi nevydáva oživiť Raziela a jeho bratov, ale spojí sa s Voradorom, ktorý mu vytvorí armádu upírov na boj proti Hylden Lordovi. 400 rokov pred SR, Kain so svojím vojskom zaútočí na Hylden Lorda a jeho armádu novovytvorených Sarafanov, avšak v boji s ním prehrá, a upadne do 200 rokov trvajúcej kómy. Pred smrťou ho uchránilo zoskupenie Cabal, na čele s Voradorom. Keď sa Kain prebudí, čaká naňho Umah, upírka z Cabalu. Nosgoth už nie je to čo býval, centrom je Meridian so stopami industrializácie, upíri sa musia skrývať, pretože Sarafani zabijú nemilosrdne každého. S jej pomocou sa dostane do centra Cabalu a súhlasí, že bude spolupracovať..

 

Celá hra sa odohráva za svitu mesiaca

 

Hra

 

Oproti SR2 je BO2 úplne iný. Predovšetkým má iný typ ovládania, podľa môjho názoru horšie, pretože Kain cúva dozadu namiesto toho aby sa otočil a išiel tým smerom. Ale asi najväčšou zmenou je boj – Kain musí blokovať útoky nepriateľov, aby sa mu nabil meter pre použitie takzvaných Dark Gifts, ktoré po vzore SR získa od bossov. Mne sa bojový systém zdal strašne nudný, ani uhýbanie nie je elegantné ako u Raziela a k tomu sú všetky zbrane okrem Soul Reaveru rozbitné. Kain má k dispozícií ďaleký skok, premenu na hmlu, ovládnutie ľudí, Telekinézu a napr. Immolate či Berserk. Novinkou sú stealth kills, a dajú sa predviesť len v oblastiach s hmlou a sú celkom zábavné. Tento diel je znova lineárny, i keď mesto sa zdá byť veľké, vždy môžete ísť len po jednej ceste. Hra je rozdelená na kapitoly a prejdenie mi trvalo asi 20 hodín. Hudba je trochu na iný štýl ako doteraz, ale k hre sa hodí. Osobne ho hodnotím ako najhorší z dielov, ale má svoju nezameniteľnú atmosféru.

 

„The war was over, and yet there was another battle to be fought. The cruel masters of Nosgoth, the Sarafan - now leaderless - still had to be put down.
There were cities to be rebuilt, and order to be restored. And a new rule,
my rule would then begin.
To the victor go the spoils. At last, Nosgoth would be mine.“ (Kain, Blood Omen 2)

 

 

Legacy of Kain: The Dark Prophecy (zrušené v 2005)

 

Po Defiance sa začali práce na ďalšom diely, ale Eidos projekt po pár mesiacoch z neznámych príčin zrušilL Crystal Dynamics dostali za úlohu po neúspešnom TR: Angel of Darkness od Core Design napraviť reputáciu Lary cez Tomb Raider: Legend. Po relatívnom úspechu nasledoval remake prvého Tomb Raidera, TR Anniversary, ktorý sa podaril. Ich posledný počin, Tomb Raider Underworld, si vedie celkom dobre predajne, ale viaceré hlasy hovoria o urýchlenom vydaní kvôli Vianociam, pretože hra obsahuje spústu bugov. Hádam teraz si CD nájdu čas na dokončenie Legacy of Kain, od Defiance už uplynulo 5 rokov...

 

 

Kain v Malekovom hrade?

 

Tak bude či nebude? To je otázka, na ktorú Eidos nedal ešte odpoveď...



Prístupov 6577
Kvalita článku
(100%) hlasov 5

PRÍSPEVKY
SLEDUJETE
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Zbierka hier a časopisov
[ 10.8.2013] (príspevkov 38)
LEGACY OF KAIN alebo ako si sériu užiť a...
[ 8.3.2013] (príspevkov 10)
Rainin brloh
[ 8.2.2013] (príspevkov 21)
Moje potulky USA
[ 28.6.2012] (príspevkov 17)
Hranie bez hraníc
[ 20.4.2011] (príspevkov 6)
Mini Perly 2010
[ 31.12.2010] (príspevkov 22)
NextGen Expo 2010 alebo ako bolo na Even...
[ 17.11.2010] (príspevkov 18)
Legacy of Kain: Revival
[ 30.10.2010] (príspevkov 8)
(Nové) Perly Sectoru
[ 2.9.2010] (príspevkov 57)
Sector hraje horory alebo ako som sa bál...
[ 22.8.2010] (príspevkov 16)